Dolar 46,4975
Euro 52,7992
Altın 5.990,78
BİST 14.331,21
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ordu 25°C
Parçalı Bulutlu
Ordu
25°C
Parçalı Bulutlu
Sal 24°C
Çar 25°C
Per 26°C
Cum 26°C

KUMRU BARAJI’NDAN 33 MAHALLEYE İÇME SUYU HATTI ÇALIŞMASI BAŞLADI

KUMRU BARAJI’NDAN 33 MAHALLEYE İÇME SUYU HATTI ÇALIŞMASI BAŞLADI
23 Haziran 2026 15:05

2070 YILINA KADAR İÇME SUYU SAĞLAYACAK

KUMRU İLÇE MERKEZİ DAHİL 33 MAHALLE YARARLANACAK

Ordu’nun Kumru ilçesinde içme suyu ihtiyacını uzun vadeli olarak karşılamak amacıyla inşa edilen Kumru Barajı’ndan mahallelere su ulaştıracak hat çalışmalarında önemli bir aşamaya geçildi. Ordu Büyükşehir Belediyesi ile Devlet Su İşleri (DSİ) iş birliğinde hayata geçirilen projede, ilçe merkezi dahil 33 mahalleye içme suyu sağlayacak şebeke hattının döşenmesine başlandı.

Ordu’nun su geleceğini güvence altına almak ve vatandaşların temiz, sağlıklı içme suyuna kesintisiz erişimini sağlamak amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında ekipler sahada yoğun mesai harcıyor. Tamamlanan Kumru Barajı sayesinde ilçenin uzun yıllar sürecek içme suyu ihtiyacına kalıcı çözüm sunulması hedefleniyor.

2070 YILINA KADAR SU GÜVENCESİ

Kuraklık riskine karşı Ordu genelinde gerçekleştirilen önemli yatırımlardan biri olan Kumru Barajı, ilçenin içme suyu ihtiyacını 2070 yılına kadar karşılayacak kapasiteye sahip olacak. İlçe merkezi ile birlikte toplam 33 mahalleye su ulaştıracak proje sayesinde özellikle yaz aylarında yaşanan su sıkıntılarının önüne geçilmesi amaçlanıyor.

2 BİN 215 METRELİK HAT DÖŞENİYOR

Ordu Büyükşehir Belediyesi OSKİ Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında toplam 2 bin 215 metre uzunluğunda içme suyu hattı döşenecek. Kısa süre önce başlayan çalışmalarda şu ana kadar yaklaşık bin 500 metrelik bölüm tamamlandı. Kalan kısmın da kısa süre içerisinde bitirilmesi planlanıyor.

SU KESİNTİLERİ TARİH OLACAK

Projenin tamamlanmasıyla birlikte ilçe merkezi ve 33 mahalle kesintisiz içme suyuna kavuşacak. Özellikle yaz aylarında yaşanan su kesintilerinin sona ermesiyle vatandaşların daha kaliteli ve sürdürülebilir bir içme suyu hizmeti alması sağlanacak. Kumru Barajı ve bağlantı hatları, ilçenin gelecekteki su ihtiyacına uzun yıllar boyunca güvence oluşturacak.