Dolar 46,4975
Euro 52,7992
Altın 5.990,78
BİST 14.331,21
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ordu 25°C
Az Bulutlu
Ordu
25°C
Az Bulutlu
Per 26°C
Cum 26°C
Cts 26°C
Paz 26°C

ARADIĞI HAYATI KÖYDE BULDU, BANKACILIĞI BIRAKIP SERACILAĞA BAŞLADI

ARADIĞI HAYATI KÖYDE BULDU, BANKACILIĞI BIRAKIP SERACILAĞA BAŞLADI
22 Haziran 2026 12:09

 

ORDU FATSALI MERVE TUTAL DESTEKLERLE KURDUĞU SERALARDA SEBZE VE MEYVE ÜRETİYOR

 

İstanbul’da finans sektöründe çalışırken memleketi Ordu’ya dönüş yapan ve Ordu Büyükşehir Belediyesinin destekleri ile seracılığa başlayan 28 yaşındaki Merve Tutal, 3 serada meyve ve sebze üretiyor.

 

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler’in 2019 yılında göreve gelmesi ile başlayan tarım ve hayvancılık hamlesi kent geneline yayılmaya devam ediyor. 7 yılı aşkın süredir hayata geçen yatırımlardan ve desteklerden de üreticiler faydalanmayı sürdürüyor. Bu desteklerden yalnızca bir tanesi olan sera naylonu desteğinden yararlanan üreticiler hem daha fazla alanda üretim yapma imkânı buluyor hem de ekonomik kazançlarını arttırıyor.

 

BANKACILIKTAN İSTİFA ETTİ SERACILIĞA BAŞLADI

 

İstanbul’da özel bir bankada çalışan 28 yaşındaki Merve Tutal’da geçtiğimiz yıllarda Fatsa ilçesinde yaşayan ve seracılık yapan annesinin yanına izne geldi. Annesi ile birlikte sera ile ilgilenen Tutal, izin süresince yaptığı işleri çok sevince mevcut işinden istifa ederek Ordu’ya yerleşmeye karar verdi. Ordu Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kurumların desteği ile seracılığa yönelen Tutal, bugün 3 serada annesi ile birlikte çok sayıda sebze ve meyve üretiyor. Büyükşehir Belediyesinden sera naylonu ve teknik destekler alan Tutal, yine seralarında ürettiği sebze fidelerini de Büyükşehir Belediyesinden alarak üretim yapıyor.

 

TUTAL: “EN ÖNEMLİ DESTEKÇİMİZ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ OLDU”

 

İstanbul’dan Ordu’ya dönüşünü ve seracılığa girişini anlatan 28 yaşındaki Merve Tutal, bu süreçteki en önemli destekçisinin Ordu Büyükşehir Belediyesi olduğunu belirtti.

Seracılıkta daha da büyümek istediklerinin altını çizen Tutal şöyle konuştu:

“İstanbul’da özel bir bankada çalışırken Ordu’ya izne geldim. O zaman köydeki yaşamın İstanbul’daki hayattan daha iyi olduğunu ve sakin olduğunu gördüm. Pandemi sonrası annem seracılığa başladı. Ben de annemin izlediği yoldan gitmek istedim ve istifamı ederek Ordu’ya yerleştim. Ordu Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kurumların destekleri ile bir sera ile başladık. Bu serada ürettiğimiz ürünlerimiz çok beğenildi. Bunun üzerine Büyükşehir belediyesinin destekleri ile ikinci seramızı ve sonrasında iki sera daha kurduk. Bir seramız fırtına da yıkılmıştı. Bunun üzerine Büyükşehir Belediyemizden sera naylonu desteği alarak seramızı yeniden kurduk. Bu seralarda ürettiğimiz sebze fidelerini de yine Büyükşehir Belediyesinden aldık ve çok iyi verim elde ettik. Müşterilerimizde ürünlerimizi çok beğendi. Bu çalışmaları yaparken doğal üretim yapmaya özen gösteriyoruz. Bu çalışmalarımızı daha da büyütmek istiyoruz. İşinizi ne kadar iyi yaparsanız getirisi o kadar fazla oluyor. Bankada çalışırken mental olarak çok yoruluyorduk, burada da fiziken yoruluyoruz ama bundan şikayetçi değiliz. Ben bize bu süreçte destek veren Ordu Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Mehmet Hilmi Güler ve ekibi başta olmak üzere tüm kurum ve kuruluşlara çok teşekkür ediyorum.”